Založ si blog

Kratky pribeh

„Mami, ale to je veľmi smutná rozprávka.“ Pozerám, čo drží v ruke – aha, to je tá zvláštna knižka… Na jedny narodeniny si malí vypýtali, že si chcú darček vybrať aj do kníhkupectva a táto mala v titule aj na obrázku Robina Hooda. Kúpila som ju a mala lepšie prelistovať. Až doma som zistila, že v knihe sú tri príbehy. A za tým o legendárnom strelcovi je – Dievčatko so zápalkami. Ako sme ju kúpili, tak sme ju veľmi rýchlo založili do knižnice a už som sa k nej nevracala. Malý ju teraz našiel v rámci svojho lúskania všetkého, čo mu príde pod ruku.

„A o čom to je?“, dvihne hlavu od kresby jeho sestra. Čítať sa jej samej nechce, ale nedbá, keď jej brat prerozpráva, čo sa dozvie. Matúš sa na mňa pozrie s otázkou a prosbou o pomoc.  „No, o dievčatku, čo predávalo zápalky,“ predbehne ma však. „No a čo je na tom smutné?“, pýta sa Julka ďalej. Naozaj ju to zaujalo, to už Matúš len tak neodbije. „Nikto si od nej nechcel kúpiť zápalky. Ale mala veľmi prísneho otca a bála sa vrátiť domov bez peniažkov. Tak si sadla do kútika, zapaľovala ich a predstavovala si – dobré jedlá, vianočný stromček, darčeky, kabelky. A babičku, ktorá ju vzala do neba. No … to dievčatko zamrzlo.“ Malý vysvetľuje, slzy v očiach a aj mňa premkýňa smútok. Dobre viem, prečo som im to nikdy neprečítala a v knižnici založila poriadne vysoko. Och, teda asi nie dosť poriadne. „Ale tá babička ju mala veľmi rada a aj ona ju. Takže to bol vlastne pekný príbeh,“ prekvapuje ma pokračovaním Matúš. „A teraz sa poďme zahrať, dobre?“, ukladá knihu a uteká priniesť karty. Zafungovalo. Malá sa ďalej nepýta, pozornosť presmerovaná inde.

„Maminka? A to sa naozaj stalo?“, pýta sa ma zbojník osamote o chvíľu neskôr. „Mohlo sa to stať,“ vysvetľujem mu. „Niekedy boli ľudia veľmi chudobní – aj dnes sú, ale vtedy ich bolo veľmi veľa. A aj deti museli zháňať peniaze.“ „Taký smutný príbeh som ešte nepočul,“ zas mu je do plaču. Objímem ho. Necítim sa na výklad a zmierňovanie Andersenových rozprávok. „Ale dobre, že sa Julka viac nepýtala. Rýchlo som to povedal a snažil som sa to najhoršie tak šup šup. Aspoň ona nie je smutná tiež,“ šepká mi drobec do ucha.

aktualne vysledky ukazuju, vraj chlapi nie sú empatickí, taky lebron james place stale. Potrebujú vysvetľovať, čo je citlivosť a ohľaduplnosť. Tento ešte nie je celkom chlap, iba taký chlapček. Ale snáď z tohto nevyrastie…

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1077x
Priemerná čítanosť článkov: 1077x

Autor blogu

Kategórie

Archív